Heulentakstraat 14 • 3650 Dilsen-Stokkem • +32(0)89 41 08 00 • info@cks.be
24/7 service Voor meer info
+32(0)89 41 08 10

Nieuws / Persbericht: CKS bouwt 18MW batterijpark op de Terhills site

Elektrotechnisch bedrijf CKS uit Dilsen-Stokkem heeft in opdracht van Terhills NV, een dochtervennootschap van LRM, en energietechnologiebedrijf REstore samengewerkt aan een innovatieve en duurzame oplossing voor de stabilisering van het elektriciteitsnetwerk. 140 batterijen, 28 inverters en een investering van in totaal 11 miljoen euro zorgen op de Terhills site in Dilsen-Stokkem voor het grootste batterijenplatform van Benelux.

Het nieuwe batterijproject biedt met zijn 140 batterijen, 18 megawatt en een oppervlakte van 1500 m² een opslagplaats voor energie, dat kan ingeschakeld worden in de primaire reserves van het elektriciteitsnetwerk. Deze milieuvriendelijke én financieel aantrekkelijke oplossing voor het stabiliseren van het elektriciteitsnet is vanaf het voorjaar 2018 operationeel.

CKS heeft alle expertise in huis om dit project van A tot Z te realiseren. Van het plaatsen en installeren van de batterijen en omvormers tot het automatiseren middels een PLC-sturing. “We zijn enorm trots om aan dit project te mogen meewerken én meedenken. Van automatisering, decentrale energiekoppelingen en site-bewaking tot het plaatsen van het laatste stopcontact. Dit project geeft perfect weer waar onze kracht ligt” zegt Lode Colson van CKS. “Bovendien zijn we erg tevreden om dit uniek batterijproject te realiseren in onze eigen achtertuin. De hele regio zal overigens zijn voordeel halen uit deze innovatieve stap op vlak van energie.“

Jouw project bij ons starten? Dat kan! Contacteer ons hier